Solland Solar landelijk winnaar FD Gazellen Award 2007

HEERLEN, Nederland, November 15 /PRNewswire/ -- Zonnecellenproducent Solland Solar is winnaar geworden van de FD Gazellen Award 2007, de prijs voor de snelstgroeiende bedrijven in Nederland. Solland Solar liet hiermee 417 ondernemingen achter zich. Over de periode 2004-2006 realiseerde de winnaar van alle deelnemers de grootste omzetgroei, te weten 3189 procent.

Deze expansie zet zich onverminderd voort. Solland Solar rekent voor dit jaar op een omzet van ruim 80 miljoen euro, met een doorloop in 2008 naar circa 200 miljoen euro. De omzetstijging is het resultaat van een sterk toenemende vraag naar zonne-energie producten.

FD Gazellen Award is een initiatief van het Financieele Dagblad, in samenwerking met het ministerie van Economische Zaken, MKB Nederland en onderzoeksbureau Craydon. De prijs wordt voor het vierde jaar uitgereikt. Om in aanmerking te komen moeten bedrijven in de periode 2004-2006 jaarlijks minimaal 20 procent omzetgroei hebben gerealiseerd. Bovendien moet het laatste jaar (2006) met winst zijn afgesloten.

Rising Star Award

De FD Gazellen Award is in korte tijd de tweede belangrijke prijs die Solland Solar in de wacht weet te slepen. Eerder dit najaar werd het bedrijf al beloond met de Rising Star Award voor meest veelbelovende technologische bedrijf van Nederland. De jury prees Solland Solar om zijn realistische bedrijfsplan, zijn innovatiekracht en het vermogen het eigen personeel te motiveren. De Rising Star Award wordt ondermeer gesponsord door Deloitte, ABN Amro en zakenblad FEM Business.

Over Solland Solar

Solland Solar is een Nederlands-Duitse fabrikant van zonnecellen (fotovoltaïsche cellen). Bij de start van de productie eind 2005 bedroeg de capaciteit van Solland Solar 20 MWp/j. Na een recente uitbreiding is de capaciteit opgevoerd naar 60 MWp/j, om vanaf medio 2008 het niveau van 170 MWp/j te bereiken.

Solland Solar zet in op aanhoudende groei. De onderneming streeft naar een productiecapaciteit van 500 MWp/j in 2010 (2007: 60 MWp/j). Het aantal werknemers zal zijn opgelopen van 200 (2007) tot 400 in 2008 en 1.000 in 2010.

Sinds februari 2007 is DELTA NV en dochter Sunergy BV te Middelburg meerderheidsaandeelhouder van Solland Solar.

SOURCE Solland Solar

Visit PR Newswire for Journalists for releases, photos and customised feeds just for media.

Find out more about our Football Newswire exclusive offer