Hellbillies på Countryfestivalen Seljord 2013

SELJORD, Norge, February 28, 2013 /PRNewswire/ --

Folkefavorittene Hellbillies skal tilbake til Countryfestivalen Seljord. Artistlisten begynner å fylle seg opp, og vår nyeste lansering går under kategorien "Norges mest populære liveband".

For 15. året på rad arrangeres Countryfestivalen Seljord på Dyrskuplassen. Hvert år trekker festivalen over 25 000 countryentusiaster til Telemark, der campingliv, countrymusikk, line dance og feriestemning setter sitt preg på en ellers så rolig bygd. Festivalen vil i år lansere opp mot 25 nasjonale og internasjonale artister til den fire dager lange festivalen i uke 30, fra 24. - 28. juli 2013.

Konferansier Morten Vestly har store forventninger til årets festival: "Vi har nå fylt opp festivalfredagen med en god kombinasjon av store og små artister som forhåpentligvis når ut til hele vår publikumsgruppe. Å kunne presentere Hellbillies og Tanya Tucker på samme kveld, er en drøm for oss."

Hellbillies på Hovedscena fredag 26.juli

2013 ser ut til å bli nok et jubelår for livefavorittene Hellbillies. I slutten av januar la de ut på en omfattende Norgesturne som fikk terningskast 5 i VG, og deres nyeste album "Tretten" er nominert til Spellemannsprisen i mars. Fredag 26. juli kan Countrypublikummet i Seljord oppleve Buskerud-bandet på nært hold.

Hellbillies slapp sitt 13. album "Tretten" i slutten av 2012, et album som høstet strålende anmeldelser fra både store og små medier. I forbindelse med sitt 20.års jubileum holdt de også en storslagen jubileums konsert i Oslo Spektrum, der de fikk bevist at de er med i kampen om tittelen Norges aller beste Live-band. På sine over 20 år i bransjen har Hellbillies hatt hele 12 album inne på VG-Lista, hvorav 2 nådde helt til topps, og 8 har vært inne blant de tre beste.

Hellbillies er glade for å kunne koma attende til Countryfestivalen Seljord. Det er utan tvil Norges største "hemmelege"festival. Vi skal gjera vårt beste for å spela fram Seljordsormen! " Sier Arne Moslåten til festivalen.

Se deres nyeste musikkvideo, live opptak og mer informasjon på vår hjemmeside.

Flere artister og nytt billettsystem

Vi har fremdeles noen artister igjen i bunken, så følg med! Online billettbestilling er tilgjengelig på http://www.countryfestivalen.no.

av Morten Vestly - Countryfestivalen Seljord AS, Tel: +47-993-46-880, Email: morten.country.vestly@gmail.com

SOURCE Countryfestivalen Seljord AS - Morten Vestly