DataLend gaat live met competitieve gegevensservice voor financiële effectenmarkt

NEW YORK, 2 januari 2013 /PRNewswire/ -- EquiLend, een toonaangevende leverancier van wereldwijde financiële effectenhandels- en post-handelsdiensten, kondigde vandaag de lancering aan van DataLend, een nieuwe leverancier van marktgegevens voor de wereldwijde financiële effectenmarkt.

EquiLend heeft een gevestigde positie als partner voor de industrie met een dataset van de grootste spelers, wat resulteert in gegevens met hoge integriteit. Door de toepassing van eigen kwantitatieve zuiveringsmethoden, is de kwaliteit van de gegevens van DataLend uitstekend. De schermen van DataLend zijn snel, makkelijk te gebruiken en intuïtief. De financiële effectengegevens van DataLend hebben een wereldwijd bereik en bestrijken alle beleggingscategorieën, regio's en markten.

Ben Glicher, CIO van EquiLend, merkt op: "Na een intensieve en uitgebreide betafase is het duidelijk dat we zorgen voor grondig gezuiverde en onvervalste gegevens van topkwaliteit voor de financiële effectenmarkt. Wij zijn van mening dat onze gegevens meer dan alleen maar competitief zijn en het is ons doel om de marktleider te worden op het gebied van wereldwijde financiële gegevens over de effectenmarkten."

Over DataLend

DataLend is een nieuwe gegevensleverancier van EquiLend, een toonaangevende leverancier van handels- en post-handelsdiensten voor de financiële effectensector gesteund door 10 wereldwijde financiële instellingen: BlackRock; Credit Suisse; Goldman Sachs; J.P. Morgan Clearing; J.P. Morgan; Bank of America Merrill Lynch; Morgan Stanley; Northern Trust; State Street; en UBS. DataLend heeft kantoren in New York, Toronto, Londen en Hong Kong.

SOURCE EquiLend

RELATED LINKS